Januari een rondje door de tuin.


De winter is tot nu toe zacht. Als ik naar buiten loop hoor ik de vogels. Ze maken koerende voorjaarsgeluiden. Denken ze dat het al lente is?

Om van de tuin te genieten moet ik op mijn buik. In de voortuin bloeien de sneeuwklokjes, de eerste bode van de lente. Deze sneeuwklokjes heten Galanthus Elwesii. Ze kunnen beter tegen droge omstandigheden en zijn wat groter dan de gewone sneeuwklok. Galanthus Elwesii valt lekker op. Daar hou ik van in deze tijd van het jaar. Naast de sneeuwklokjes staat een roos. Er zitten nu al knoppen in!

Onder de pruimenboom bloeien enkele cyclamen in teer roze. Schattig die kleine bloemen. In de potten verderop zie ik al grote toeven groen van Anemone coronaria ‘The Bride’. Ik hoop dat ze uitbundig zullen bloeien met de witte tulpen ‘White Triumphator’ die ik erbij heb geplant. 

Tegen het huis, de groene bloemen van Helleborus corsicus. De plant heeft zich in een spleet tussen de muur en het pad gevestigd. Een plant met eigen initiatief! De bloemen van de Helleborus hangen altijd naar beneden om het stuifmeel te beschermen tegen de regen. Als ik op de grond ga liggen kan ik de bloemen fotograferen.

Brrrr! De grond is nat en koud. Die voelt nog niet naar lente.

Geduld Hetty, geduld!


Nieuwe volgers van harte welkom.


Galanthus Elwesii, altijd als eerste in bloei.


Cyclamen.........


........ ze zijn slechts een paar centimeter groot.


Het loof van Anemone coronaria ziet er veelbelovend uit.


Selfie van de Helleborus.


Rozen in knop!


A walk in the garden.

Until now, the winter has been mild. Walking outside I can hear the birds singing. They make typical spring sounds. Do they think it is spring already?

To enjoy the garden I have to go down on my belly. Snowdrops are blooming in the front garden, the first herald of spring. These snowdrops are called Galanthus Elwesii. They are more resistant to dry conditions and are slightly larger than regular snowdrops. Galanthus Elwesii is showing off. I love that in this time of the year. Next to the snowdrops a rose is growing. I can already see some rosebuds!

Soft pink cyclamen are blossoming under the plum tree. How cute do these little flowers look. In a pot, a little bit further away, I see leaves of anemone Coronaria ‘The Bride’. They will bloom together with the tulips 'White Triumphator'. 

The green flowers of Helleborus corsicus has appeared at the side of the house. In a gap between the wall and the path, the plant has seed itself. A plant with initiative! To protect the pollen against the rain, the flowers of Helleborus are always faced downwards. As I lie down on the path, I can take a picture of the inside of the flowers.

Brrrr! The ground does not feel like spring, though. It is wet and cold.

Patience Hetty, patience!





Reacties

  1. Je moet ook niet op de grond liggen, neem een spiegel.
    Gr Jan(Wilde een Tuin)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er al veel moois bij je te zien,Hetty.
    Nu ik dit zit te typen,hoor ik dat
    het buiten behoorlijk aan het regenen is.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een kantelbaar schermpje op je volgende fototoestel: wat een gemak!
    Ook geen spiegel meer nodig.
    Maar ik zie hier écht nog geen sneeuwklokjes, jij bent een bofferd. Maar je woont dan ook wat zuidelijker.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beim Anblick Deiner schönen Fotos, liebe Hetty, kann man schon Frühlingsgefühle bekommen. Auch ich mag Galanthus elwesii besonders gern und habe sie heute noch in meinem Garten bestaunt. Die einzelnen Blüten sind so groß. Ich meine, dass sie mit jedem Jahr schöner und größer werden. Meine Helleborus corsicus sind noch nicht erblüht.
    Liebe Grüße
    Edith

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten